Renuntarea la cumparare
Regulament
privind serviciul de retur gratuit
Renuntarea
la cumparare reprezinta un serviciu gratuit oferit clientilor
ECOSOLPAN S.R.L., societate comerciala cu raspundere limitata, organizata
potrivit legii romane, cu sediul in com Dragodana, sat Picior de Munte, judetul
Dambovita, str. Principala, nr 532 inregistrata la
Registrul Comertului cu nr. J15/102/2015, numar de inregistrare fiscala RO
34101441.
Prin acest serviciu, clientii ECOSOLPAN pot returna
gratuit in termen de 14 zile calendaristice produsele
cumparate din magazinIe noastre si de pe http://www.ecotis.ro , conform Termenilor si
Conditiilor de retur prevazute in prezentul Regulament.
Acest serviciu nu afecteaza dreptul de retragere prevazut
de O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul
contractelor incheiate cu profesionistii, pentru contractele incheiate la
distanta sau contractele incheiate in afara spatiilor comerciale ECOSOLPAN
SRL..
Clientii care renunta la cumparare, solicitand returul
unui produs, se vor supune regulilor prezentului Regulament, acceptandu-l in
integralitate.
Clientii ECOSOLPAN S.R.L. sunt beneficiarii directi ai
acestui serviciu gratuit.
care au achizitionat produse din magazinele ECOSOLPAN
S.R.L sau de pe http://www.ecotis.ro, fiind titularii facturii sau ai bonului
fiscal emise de ECOSOLPAN S.R.L.
Cum puteti returna produsele achizitionate de la
ECOSOLPAN S.R.L.?
Produsele cumparate din magazinele ECOSOLPAN S.R.L. sau
de pe http://www.ecotis.ro pot fi returnate in termen de 14 zile calendaristice:
·
La sediul ECOSOLPAN S.R.L., cumparatorul predand personal
produsul unui reprezentant ECOSOLPAN S.R.L,
·
prin
completarea Formularului de Retur afisat pe site-ul
http://www.ecotis.ro
·
declaratie
neechivoca in care cumparatorul isi exprima decizia de retragere din contract,
a carei primire va fi confirmata (hartie, mail, fax, curier).
Termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza:
·
de la data cumpararii produsului in cazul in care acesta a
fost achizitionat in magazin;
·
de
la data livrarii produsului in cazul in care produsul a fost achizitionat de pe
http://www.ecotis.ro ;
·
in
cazul unei comenzi care contine mai multe produse, termenul de 14 zile
calendaristice se calculeaza de la data livrarii ultimului produs din comanda.
Cumparatorul are dreptul de a se retrage din contractul
de vanzare fara a fi nevoit sa justifice decizia si fara a suporta alte
costuri.
In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din
prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a
bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in
acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.
Purtati raspunderea pentru orice eventuala diminuare a
valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si
functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata
de manipularea necorespunzatoare de catre dvs.
Conditiile referitoare la produsul returnat
Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare
in care a fost cumparat sau livrat:
·
Sa
aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si
certificate de garantie;
·
Produsul
trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul
original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau
transport. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe
ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind
specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a
demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat
de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului
de renuntare la contract.
Produse care nu sunt
acceptate la retur
·
Produse
care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice
sau electrice. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta
modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire
excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
·
Produse
aduse pe comenzi speciale ferme pentru a carei furnizare a fost nevoie de plata
in avans;
·
In
cazul mai multor produse achizitionate printr-un credit, nu se va putea face
returul unui singur produs, ci doar un retur integral, al tuturor produselor.
·
In
cazul in care se returneaza un produs dintr-un pachet promotional se va returna
diferenta dintre pretul de baza si cel promotional al produsului returnat.
·
Nu
ne trimiteți colete de retur „cu plata la livare” – nu primim astfel de colete.
·
Pentru
produsele comandate prin http://www.ecotis.ro si primite prin curier, daca se doreste returul
acestora, clientul este obligat sa ne anute de renuntarea la contract si
ECOSOLPAN S.R.L. va demara procedura de retur, inclusiv comanda la curier
pentru ridicarea produsului care se doreste a fi returnat. Clientul are
obligatia doar de a impacheta produsul pe care doreste sa il returneze,
împreună cu originalul sau copia bonului fiscal (sau facturii), la adresa: SC
ECOSOLPAN SRL, Str. Principală, nr. 532, loc. Picior de Munte, jud. Dâmbovița.
Pentru
produsele returnate in magazin sunt necesari urmatorii pasi:
Clientul preda produsul in magazin cu toate componentele,
accesoriile, inclusiv manuale si certificate de garantie, obligatoriu insotit
de factura/ bon fiscal si de dovada platii, in baza unui proces verbal de
predare primire.
ECOSOLPAN S.R.L. va face o evaluare a starii produsului,
inclusiv in ceea ce priveste componentele si accesoriile acestuia. Evaluarea
produsului predat in magazin se va face pe loc de catre asistentul de vanzari
si se va emite o factura de stornare cu valoarea rezultata in urma evaluarii si
va rambursa clientului suma respectiva de bani, inclusiv costurile initiale ale
livrarii daca au fost suportate de cumparator.
Suma aferenta returului, care figureaza in factura
fiscala de stornare, ii va fi rambursata clientului prin aceeasi metoda de
plata. In cazul in care clientul a achitat numerar sau cu bonuri cadou, suma ii
va fi rambursata in numerar, atunci cand returul se face in magazin, in
limita plafonului maximal stabilit prin lege, 10.000 lei in cazul persoanelor
fizice, respectiv 5.000 lei in cazul persoanelor juridice (masuri pentru
intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in
numerar” din Legea nr.70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind
operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si
completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind
introducerea sistemelor moderne de plata).
In cazul in care plata comenzii s-a facut cu un card
bancar, rambursarea se va face prin aceeasi metoda de plata in cel mult 14 zile
calendaristice de la data la care ECOSOLPAN S.R.L. intra in posesia produsului
returnat.
In situatia returului in magazin, daca clientului opteaza
pentru inlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vanzare,
clientului i se va rambursa doar diferenta dintre valoarea returului si pretul
noului produs (sau, dupa caz, va achita diferenta de bani). In cazul unui retur
in magazin cu o valoare ce depaseste plafonul maximal pentru platile in
numerar, plata se va face tot prin transfer bancar.
Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare:
toate costurile sunt suportate de catre ECOSOLPAN S.R. L.
ECOSOLPAN. S.R.L. poate refuza colaborarea cu
consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea
acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de
produse sau servicii.
Pentru o
relație corectă între vânzător și cumpărător, sunt prevăzute câteva situații în
care returul nu este posibil, deoarece prima parte ar avea pierderi pe care nu
și le-ar putea recupera. Între aceste situații se numără următoarele:
Achiziționarea
unor produse personalizate după dorința cumpărătorului, cu specificații
diferite față de obiectele de serie obișnuite;
Achiziționarea unor produse sigilate, care
prin folosință nu mai sunt în această stare și nu mai pot fi folosite din nou
din motive ce țin de igienă sau de protecția sănătății;
Produse care după cumpărare au fost
amestecate cu alte elemente și care sunt inseparabile;
Prestările de servicii încheiate în
condițiile în care consumatorul declară anterior că știe că nu are dreptul la
retragere;
Achiziționarea unor produse cu preț
fluctuant, ce nu poate fi controlat de vânzător;
Achizițiile făcute în cadrul unei
licitații;
Achiziția unor ziare periodice sau
reviste;
Înregistrări video sau audio desigilate
după livrare;
Programe informatice pe suport fizic, ce
nu mai au sigiliul intact;
Achiziționarea de conținut digital livrat
online în condițiile în care consumatorul a confirmat că renunță de dreptul la
retragere;
Produsele care expiră rapid, iar la retur
nu ar mai putea fi revândute altor cumpărători;
Achiziționarea unor servicii de cazare în
scop de agrement atunci când în contract se prevede o anumită perioadă
exactă de executare.
Situații
în care returnarea produselor nu este posibilă
Pentru o relație corectă
între vânzător și cumpărător, sunt prevăzute câteva situații în care returul nu
este posibil, deoarece prima parte ar avea pierderi pe care nu și le-ar putea
recupera. Între aceste situații se numără următoarele:
• Achiziționarea unor produse personalizate după dorința
cumpărătorului, cu specificații diferite față de obiectele de serie obișnuite;
• Achiziționarea
unor produse sigilate, care prin folosință nu mai sunt în această stare și nu
mai pot fi folosite din nou din motive ce țin de igienă sau de protecția
sănătății;
• Produse
care după cumpărare au fost amestecate cu alte elemente și care sunt
inseparabile;
• Prestările
de servicii încheiate în condițiile în care consumatorul declară anterior că
știe că nu are dreptul la retragere;
• Achiziționarea
unor produse cu preț fluctuant, ce nu poate fi controlat de vânzător;
• Achizițiile
făcute în cadrul unei licitații;
• Achiziția
unor ziare periodice sau reviste;
• Înregistrări
video sau audio desigilate după livrare;
• Programe
informatice pe suport fizic, ce nu mai au sigiliul intact;
• Achiziționarea
de conținut digital livrat online în condițiile în care consumatorul a
confirmat că renunță de dreptul la retragere;
• Produsele
care expiră rapid, iar la retur nu ar mai putea fi revândute altor cumpărători;
• Achiziționarea
unor servicii de cazare în scop de agrement atunci când în contract se prevede
o anumită perioadă exactă de executare.
FORMULAR DE RETUR